Mafia Island

27 augustus 2017 - Mafia Island, Tanzania

En we zijn alweer een week in Tanzania! Hoog tijd voor een tweede blog dus.

Na een paar dagen in Dar es Salaam om onze registraties te regelen was het tijd voor een weekje rust en vakantie-vieren, dus vlogen we woensdag naar Mafia Island. Dit is een eilandje in het zuiden van Tanzania, waar we met een mini-vliegtuigje naartoe konden vliegen. In het vliegtuigje konden zo'n 12 mensen, terwijl we er uiteindelijk maar met 5 in zaten! Doodeng vond ik dat dus, maar gelukkig was er weinig turbulentie en viel het allemaal heel erg mee. Na een half uurtje vliegen met een prachtig uitzicht kwam er een kleine landingsbaan in beeld. Het zag er niet echt uit alsof dit groot genoeg zou zijn om te landen, maar toch zette de piloot het vliegtuigje veilig aan de grond. Het vliegveld zelf bestond enkel uit een huisje waar op het dak 'Mafia airport' stond. Degene die ons naar ons hotel zou brengen hadden we dus snel gevonden, en we gingen op weg naar 'big blu diving resort'. Daar hebben we de afgelopen dagen doorgebracht op het strand en ook een duikcursus gevolgd, zodat we vandaag ons duikbrevet officieel hebben behaald! Morgen dus nog een keer duiken nu we officieel zonder instructeur mee mogen. Helaas zit de geplande nachtduik morgen er voor ons niet meer in, want dinsdag vliegen we alweer terug naar Dar es Salaam. Daar gaan we nog een keer kijken of de medical council ons dit keer beter gezind is. Donderdagochtend is het dan alweer tijd om richting Rubya te gaan,, het plaatsje waar we de komende 3 maanden zullen gaan wonen en werken. Het voelt nog niet helemaal alsof we volgende week al echt aan de slag moeten nu we nog op dit eilandje zitten, maar ik heb er ook wel weer heel veel zin in! We horen van onze voorgangers al allemaal leuke verhalen, en hebben nog 4 dagen samen met hen zodat zij ons wegwijs kunnen maken.

Maar, eerst nog even genieten van een paar dagen op dit eiland en morgen een mooie laatste duik!

1. Rita van Duijnhoven:
    Leuk verhaal Annie.
  2. Sexy Florentine:
    Foto's! Foto's!
  3. Kees:
    27 augustus 2017
    Dat is een goede start, ben benieuwd hoe de foto's eruit zien;)
  4. Willy:
    30 augustus 2017