Karibu Tanzania!

20 augustus 2017 - Dar es Salaam, Tanzania

'Welkom in Tanzania!'

Na lang voorbereiden en een hoop regelwerk zijn we er dan eindelijk, in Tanzania! We zijn nog niet op de plek waar we over 2 weken coschappen gaan lopen, maar eerst nog een paar dagen in Dar es Salaam om onze visa en medische registratie te regelen. Hier hebben we tot woensdag de tijd, want woensdag vliegen we naar een eilandje meer in het zuiden van Tanzania om daar een week te gaan duiken voordat ons coschap begint. Maar aangezien het vandaag zondag is en het ministerie van gezondheid dicht is, hadden we vandaag de tijd om even uit te rusten en rustig rond te kijken.

Vannacht om 2.45 landden we op het vliegveld. Daar zou de eerste uitdaging gaan beginnen: het regelen van een business visum. Deze hebben we namelijk nodig voor onze stage in het ziekenhuis. We waren door co-assistenten die voor ons gingen al gewaarschuwd dat het lang zou kunnen duren en lastig zou zijn om een visum te kunnen krijgen, en dat we niet weg moesten gaan voordat dat was gelukt omdat we zonder dit business visum geen stage zouden mogen lopen. Gelukkig bleek het personeel op het vliegveld onverwachts heel meewerkend, en konden we na een uurtje met het goede visum richting ons hotel vertrekken. Dat viel voor ons dus alles mee!

We werden door een taxi-chauffeur van het hotel op het vliegveld opgehaald en naar ons hotel gebracht. En dat was maar goed ook, want Dar es Salaam ziet er niet uit als een stad waar je 's nachts alleen zou willen rondlopen. De middag hebben we besteed aan eens rustig door de stad lopen en rondkijken, waarbij we best veel bekijks trokken met onze blanke huid! Foto's van de stad hebben we vandaag nog niet echt gemaakt, maar die volgen zeker nog. Op het strand maakten we onze eerste praatjes in de paar woorden Swahili die we spreken. De begroetingen gaan ons nu wel redelijk af, nu de rest nog... Maar dat komt vast wel goed de komende maanden.

Helaas is het hier al rond 6 uur donker, en brengen we de rest van de avond op onze hotelkamer door. Mooi even de tijd dus om dit eerste korte berichtje over onze eerste dag in Tanzania te schrijven, en vanavond maar eens hard aan de slag om ons Swahili te verbeteren!

1. Ank Swinkels:
    20 augustus 2017
    Jullie avontuur is begonnen, leuk om je eerste verslag te lezen!

Salamu !
  2. Milou:
    20 augustus 2017
    Leuk!! Het avontuur is begonnen! :-)
  3. Lonneke van Duijnhoven:
    20 augustus 2017
    Mooi dat we je belevenissen op een afstand kunnen volgen.
  4. Kees:
    22 augustus 2017
    Klinkt goed, we gaan je volgen, veel succes.
    Groetjes
  5. Jolanda:
    23 augustus 2017
    Leuk om te lezen succes daar
  6. Willy:
    30 augustus 2017